Loppis Entusiasten

kistor

Det blev inga direkta loppisfynd igår så jag visar två kistor idag

 


Den här kistan hade en släkting med sig hem från Amerika.
Den står nu i mamma och pappas sommarstuga som soffbord.
Den blev målad i grönt på sent 70-tal, så jag målade den svart med lite guld istället. 
Jag tycker insidan på locket som är orört är häftigast.(Amerkanska flaggan med bara 21 stjärnor)




Det här är min garn-kista, där nästan alla stickgarner får plats.
Det svarta på sidorna är inte beslag, utan bara målat. 
Den har enligt säljaren tillhört Carolina Nilsson på gotland.
Insidan har fått ett linnetyg, så inte garnen fastnar i flisor i trät (en billig loppisduk med hål i förstås :).
Jag tror att jag gav 200:- för kistan

Jag har funderat på om jag ska måla om den, vad tycker ni?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: