Loppis Entusiasten

verktygslåda :)

Idag har man kollat alla fina fynd som loppisbloggarna gjort.

Själv fick jag inte tag i mycket den här helgen,
men det blev en lite mindre verktygslåda, 40:-
Den blir bra i bilen när jag får måla på lite ny grå hammarlack på de små rostfläckarna 

Något måste man ju alltid släpa hem :)



Jag köpte också två krit-vita påslakan i super-kvalitet, ni vet sådana som brukar finnas på hotell.
Jag tror att det heter bomulls-satin, de brukar gå loss på 300-400:- nya, så de var värda 35:- styck.
Glömde ta kort på dessa, men det är inte så mycket att se, det är mera känslan!

Jag hör ibland folk som tycker det är sunkigt med påslakan eller kläder som andra människor har haft.
Det tycker inte jag. Jag tycker inte andra människor är äckliga, och man tvättar ju grejerna!
 
De som aldrig skulle kunna tänka sig att köpa begagnat,
tänker de på hur många svettiga personer som kanske har provat tröjan som de köper i affären?
eller hur ofantligt många som har legat i lakanen de sover i på hotellet?

Så tänker i alla fall en loppisentusiast.

Kommentarer

  • Madelene säger:

    Jag letar precis en sån verktygslåda! Jätte fin. Har du några tips på var man kan hitta en likadan?

    2011-11-02 | 11:40:39
  • Helena Högberg säger:

    Hej Madeleine, det är inte så ofta man ser dem längre, men kanske Brödet och Fiskarna eller Myrorna. Tillfälliga garageloppisar brukar kunna ha sådant också. Lycka till med letandet!

    2011-11-02 | 13:15:04
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: