Loppis Entusiasten

skrotdocka nr 2

Nu är jag klar med gamla Skrållan (från 80-talet gissar jag) som jag köpte på Tradera

Före


Efter


Det blev en helt vanlig stickad polotröja i lite lurvigt, hallonrött garn och en kjol med lite volanger.
Dockan hade hål i baken av ett läckande batteri så där blev det en lapp.
Taldosan fixade sambon, så snäll (fast han är ganska trött på mina gamla skrållan-dosor så jag fick muta med att ta hans dammsugning i stället, rätt bra deal iallafall :))
Det fattades några hårpluggar underst i luggen, det kunde jag inte göra något åt (borde nog lära mig att fixa sådant också, jag vet att det ska gå, men man behöver nog ett speciellt verktyg).
Ansiktet fick tillbaka lite färg som det en gång varit.
Garn och tyg från loppis förstås.

Alla dessa retro-dockor som jag släpar hem kan jag för det mesta bara gissa vilket årtionde de är ifrån,
så snälla, ifall någon känner igen dockorna och vet vilket år de såldes så är jag jättetacksam om jag får veta det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: