Loppis Entusiasten

Dagens loppisinköp

I helgen har det varit "suradagarna" i Surahammar med marknad idag så jag kunde stilla mitt loppis-abstinens lite

Det blev mest lite retro-leksaker. Vi kom sent så många fynd hade säkert försvunnit.

1. Ett lortigt Damtroll, 60-tal som jag inte har, fick det på köpet med lite andra leksaker,
2. bl.a en liten "Tutti" från 60-talet i en "skrotpåse" för 30:-. Det är Barbies lilla kusin (för den som vill veta)
3. Två stycken pinnstolar i Barbiestorlek, 50:- för två, inte jättebilligt, men ville ha dem till min Barbieutställning.
4. En mörk docka, också 60-tal tror jag, 20:-
5. En liten baby i gummi, kanske 50-tal? 5:-
6. Mina två hjortar fick sig en hona med unge, 25:-
7. En modern babydocka i bedrövligt skick, ser nästan ut som Chucky, den onda dockan. 5:- för den. Jag varnar er som inte gillar dockor...ni får skrålla ner en bit för att se fotot. Jag får ta ett foto sedan när den är klar också.

 
 
 






Nu kommer bedrövliga dockan.....











 

Sådär, nu är det bara att plocka fram grönsåpan.

 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Har du varit på loppiset som ligger i Kolbäck, nästan vid kyrkan. Jag var där idag. Det var riktigt sunkigt men det skulle vara spännande att se vilka skatter du skulle kunna hitta där. Du har verkligen "blick" för det, räds inte för smuts och att saker är lite trasiga. Jag gillar din blogg!

    2011-07-03 | 22:06:54
  • Helena Högberg säger:

    Jodå, jag har varit på loppiset vid kyrkan, men det är nog 2 år sedan. De har bara öppet på somrarna och det är inte så ofta man har vägarna förbi men nog har jag hittat fynd där med :)Kul att du gillar bloggen :D

    2011-07-04 | 13:33:39
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: