Loppis Entusiasten

En vända till stan

Igår tog vi en shoppingtur till stan (Västerås). Det var en del vi behövde ha som inte finns här i byn.
Som vanligt fick vi inte tag i det vi skulle ha, utan kom istället hem med saker som vi inte behövde ha.
Ett besök på Brödet och fiskarna resulterade i att jag fick 6 stycken tekoppar med fat och även assietter plus en liten kanna, helt felfritt, 60:-



På Chilli (notera, alltså inte loppis) hittade vi en plywood-låda som var tapetserad med amerikanska flaggan,
inte något vi behövde direkt, men den fick följa med hem iallafall. 245:-




Kanske behövde jag ändå nya kakeldekorer? Var det inte någon liten repa i de gamla i alla fall?
 
Hur som helst de hade fått in helsvarta rutor, verkade kul tyckte jag.
De var urjobbiga att sätta upp. Jag tycker det brukar gå fort och lätt att sätta dit, men det blev små, små bubblor i dem, nästan varenda en. 49:- för 10 stycken. 
Inte vet jag om de har gjort dem tunnare, eller är det mina fingrar som blivit klumpigare sen sist :)
Vårt kök är ju ganska tråkigt dagis/skola/lasarett-modell som PEAB har byggt för 6 år sedan, så det är kul att ändra lite ibland.
Ja, det blev ju, ähum...skillnad i alla fall.

  

Jag har några gamla, udda kakeldekorer:

5 st mossgröna Blommor
3 st mossgrönt/brunt
3 st fåglar

Är det någon som vill ha dem är det bara att höra av sig.

  

(de första matchar fint ihop)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: