Loppis Entusiasten

Loppislördag

Igår hade kompisen och jag tänkt åka till "sveriges största loppis" , Loppmarknaden i Vårberg Centrum.
Vi hade inte hunnit utanför kommungränsen innan bilen började bete sig mystiskt och displayen talade om att det var dags att stanna. Inte kunde vi klura ut vad det var för fel, utan fick vänta innan någon kunde komma och titta. Det blev rätt sent innan vi var på väg med en annan bil så vi bestämde oss för att bara åka till Västerås denna lördag istället.

Lite besviket kunde vi konstatera att favoritloppisarna var semesterstängda.
Vi hittade i alla 3 stycken som var öppna: Brödet och Fiskarna, Life Center och Fyndmarknaden på Bäckby.

Det blev väl inga spännande retrofynd utan lite mer "bra att ha"-prylar.

6 st söta toppar till yngsta tjejen, mellan 15 och 35 kronor styck



EN handstickad kofta till mig själv, 40:-

 

En liten barnstol som behöver lite färg, det går åt en del små stolar till alla dockor jag köper :)



En oanvänd bonad med hästar, fina färger tycker jag, 20:-



En lampa i Tilgmans-stil, 15 :- och små, små kakelplattor, 10:- (har inte en aning vad jag ska ha det till :/) 



En oljemålning i lätta, fina färger, 60:-



Vi får väl se när vi kan komma oss iväg till Stockholm,
sist vi var på loppisresa till Eskilstuna fick vi pungtering på bilen i stället :/



Kommentarer

  • Ann-Charlotte säger:

    Hej! Kul att du hittat till min blogg, och då hittade ju jag din! Nedrigt det där med bilen, verkar som att er och vår bil är släkt, när man som mest behöver dem då ska det strulas!

    Och du, hälsa din dotter att hennes ulltavla var bland dett snyggaste jag sett! Var stolt!

    2011-07-18 | 11:27:56
    Bloggadress: http://teakochorkideer.blogspot.com
  • Elsa säger:

    Tänkte bara säga lite kul (?) fakta om tyget med hästarna :)

    Det var med i en Jotex-katalog 1974, så det har några år på nacken :D

    2011-07-20 | 22:34:02
    Bloggadress: http://poufie.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här: