Loppis Entusiasten

En nål i handen

Det är ganska många år sen nu, jag satt och broderade när min pappa kom förbi.
 Jag vek ihop väven prydligt.
 AJ! Det stack till mitt i handen. Nålen stod rakt upp i handen som en lyktstolpe, med nålsögat neråt!
 Den satt fast ca 1,5 cm inuti handen. Jag drog försiktigt upp den, men var var det 1 cm långa nålsögat?!
Kvar inuti handen!
Jaha, det blev akuten, en söndag förstås. De röntgade och såg nålsögat men ville att jag skulle komma tillbaka tidigt måndag morgon så de fick operera ut den. Sagt och gjort, men när de skulle ta ut den hade den under natten vandrat till handleden där de fick plocka ut den. Snittet blev så det såg ut som om jag skurit mig handleden, skämmigt!

Tråkigt utan foton så jag visar några broderier som jag gjort till svärmor istället.

             

Kommentarer

  • Lilladockan säger:

    blä vad läskigt! tur att den inte hann vandra längre än så.

    2011-06-11 | 08:43:25
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Jeanette Gustafsson säger:

    Haha.. tur att du inte hade några foton på handen, då hade inte jag vågat koll! :D

    2011-06-11 | 09:04:58
    Bloggadress: http://jeanetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här: