Loppis Entusiasten

Helgens Älg

I lördags var det bakluckeloppis i folkets park (Hallstahammar).

 Jag är lite svag för handsnidade figurer så det blev en ganska stor älg, 50:-.
 
Man ska väl helst inte greja så mycket med handgjorda saker, men jag tänker sandpappra lite och sedan betsa den i naturliga färger. Han som gjort den borde väl inte misstycka? (gjord av Waldehag -74).

Min sambo tyckte att jag skulle måla älgen BLÅ (ni vet som reklamen om Norrlands Guld öl:När älgen är blå är ölen kall) Men, nej någon blå älg vill jag inte ha :D






Jag köpte också en fin keramiktavla, 75:- var den verkligen värd, ca 45 cm hög
 På fotot är den fortfarande dammig, alltså lite matt i färgen.

  


Kommentarer

  • Lilladockan säger:

    karlar alltså. de har alltid sådana tröga (men ändå rätt lustiga) idéer ;)

    2011-06-07 | 22:51:57
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: