Loppis Entusiasten

färdigtapetserat!

Vårat gamla LILA rum har nu blivit vitt.

Egentligen är rummet bara ett "skräprum" som blev över när äldsta tjejen flyttade hemifrån.
Vi hänger tvätt, målar möbler, förvarar alla garner och andra saker som inte är klara o.s.v där inne.

Vi ville ändå tapetsera om för det fanns breda vita kabel-lister,proppskåp stora vita målade partier runt fönstren (konstigt murade efter ett gammalt skyltfönster) och 4 vita garderober i en lång rad.
 
Vi tänkte om det blev vita tapeter så framhävs inte alla dessa grejer lika bra.
(förresten var tapeten förstörd bakom sängen också)

Före



Visst är den gamla kontors-stolen som jag köpte på loppis för 35:- snygg i ny skinnimitation?
( den gamla fyrkantiga pallen under bänken fick likadant tyg också)

Efter


Motionscykeln har jag lagt ut på blocket, den står bara och samlar damm.
Tavlan har dottern ritat på datorn.



Egentligen står i det mesta av prylarna som förut, lite små ändringar bara.



En ny matta ska i alla fall inhandlas, men jag har inte riktigt bestämt mig vad jag vill ha, ska vara någon med lite mer färg tänkte jag.



Tavlan med gammalt grått virke som jag köpte på loppis är inte klar ännu som ni ser...



Nu undrar säkert någon vad det är för konstigt som står på sängkanten.
Det är en tavla i ren fårull som min dotter håller på att göra. Det kommer att bli Sitting Bull.
(Kanske syns det lite på fotot som hänger på).
 
Jag lyckades inte så bra med fotograferingen idag, det blev inte bra vare sig med eller utan blixt men på vissa ställen ser man i alla fall hur tapeten med gnistriga lönnlöv ser ut.

Visst blev det bättre?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: