Loppis Entusiasten

skeppet

Det broderade skeppet som jag köpte för ett par veckor sedan ville dottern ha.
Vi var båda överens om att ramen hade helt fel färg.



Den blå ramen tog helt över och dämpade färgerna i motivet.
Jag slipade ner det blå. Allt gick inte riktigt bort för det hade gått så djupt ner i trät.
Det fick vara kvar, sen betsade jag med vattenbaserad bets vilket gjorde att det blå trängde igenom,
vilket resulterade i att det såg lite antikbehandlat ut.
Alltid roligt att prova något nytt!

Nu har jag hittat ett bra ställe att ta kort på tavlor!




Någon dom vet vad broderi-tekniken heter?
Man fyller i fält med långa knöggliga trådar som man sticker ner i tyget så att de fastnar,
sen tror jag att man limmar på baksidan. Kan det heta att kroka?


Ha en trevlig fredag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: