Loppis Entusiasten

att göra färdigt

Redan när jag träffade min sambo för 30 år sedan hade svärmor en påbörjad stickning på en rosa tröja.
Hon hade stickat bakstycket och halva framstycket. Förra året tog jag hem den.



Mönstret var sedan länge borta, men jag tog och räknade ut ett nytt mönster, sedan stickade min mor färdigt delarna som jag sedan sydde ihop. Nu använder yngsta dottern tröjan från 70-talet :)

Det finns en till...
Efter min gamla mormor fanns en stickning där bara mönsterstickningen runt halsen fattades. Vi vet inte när hon stickat detta. Här fanns mönstret kvar. Tröjan skulle egentligen bara vara röd/vit men vi märkte att det röda inte skulle räcka så även här gjordes  mönstret om lite till rött/grått/svart/vitt, blev riktigt snyggt tyckte jag.
Även denna tröja använder min dotter nu.




Båda tröjorna är stickade i FUGA-garn.
Synd om halvfärdiga handarbeten bara ligger i årtionden, eller hur? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: