Loppis Entusiasten

ilskna loppisbesökare

För ett par år sedan besökte jag loppis i Folkets Park här i Hallsta.
Jag såg några bord bort två stycken stora dockor från 60-talet, gissar jag.

När jag kom fram till bordet hörde jag hur en dam stod och dividerade med säljaren om den ena dockan. 
Säljaren ville ha 50:- styck för dockorna och "köparen" ville bara ge 30:-.

Jag tyckte verkligen att dockorna var väl värda 50:-, så jag ställde mig på sidan och sa till säljaren:
-Du kan få 50:- styck av mej för dem.

Om blickar kunde döda..
"Köparen" vände sig blixtsnabbt om mot mig och nästan vrålade,
 -DET ÄR INGEN JÄVLA AUKTION! JAG VAR HÄR FÖRST!

Även om jag inte brukar hålla tyst så jag blev så snopen att jag inte fick mål i munnen att säga något,
utan lämnade den dockan och köpte i alla fall den andra dockan för 50:-
Jag minns inte exakt, men jag tror att hon bara tog fram 30:- och fick dockan för det.

Trots att jag har varit på så otroligt många loppisar under årens lopp har jag inte varit med om något liknande.

Vad tycker ni,
Var jag fräck som bjöd mer än hennes "bud" eller hade jag rätt, eftersom det var säljarens pris?



Visst var den väl värd 50:-?

Kommentarer

  • Jeanette Gustafsson säger:

    du hade rätt!

    2011-10-03 | 21:35:44
    Bloggadress: http://jeanetto.blogg.se/
  • elinor säger:

    jag tycker det var helt rätt gjort.

    2011-10-03 | 21:45:55
  • Gunnel säger:

    Du gjorde rätt och dockan var söt! Jag har en egen liten samling 50-talsdockor som jag förvarar i ett skåp och tittar på då och då.

    2011-10-04 | 13:26:01
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Annica säger:

    Kan man pruta och försöka få ner priset, då ska man även kunna höja det. Du gjorde helt rätt.

    2011-10-04 | 22:07:31
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: