Loppis Entusiasten

onödigt arbete?

Någon som minns det gamla korsstygns-mönstret som jag köpte på loppis, och den gamla trasiga tidningskorgen?



Jag broderade från mönstret. Två stycken, flyttade ner fåglarna och ändrade lite på krusidull-kanten...



...tänkte att jag skulle använda dessa broderi att göra sidostycken och klä tidningskorgen med.
Men nu när de äntligen är färdiga är jag i valet och kvalet om jag verkligen ska använda broderiet!
Lite sugen på att bara ha ett tyg i kakifärg istället.
Men vad ska jag i så fall använda broderierna till? Det är ju liksom lite konstig modell nu :O 

Kommentarer

  • sofi säger:

    kanske på en väska eller så?:)

    2011-10-27 | 21:35:09
  • Gunnel säger:

    Tänk att jag har broderat exakt samma pippifåglar, dvs jag har inte broderat färdigt än och kommer aldrig att bli färdig. Jag har fotat det och skrivit om mina halvfärdiga handarbeten på min blogg tidigare, men kommer inte ihåg när. Roligt att se dem i färdigt skick.

    2011-10-27 | 22:30:34
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Anta S säger:

    Vilket arbete! Alldeles för fina att använda till tidningskorgen. Varför inte göra en vacker väska? Eller två. Att användas vid högtidliga tillfällen!

    2011-10-27 | 23:59:31
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Helena Högberg säger:

    Gunnel:Precis samma mönster? vad kul.De var inte så jobbiga att brodera när man väl kom igång. Gör färdigt dem vettja!

    2011-10-29 | 15:11:42
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: