Loppis Entusiasten

Tre antika teckningar

Jag letade efter lite papper idag i mina lådor och hittade då tre teckningar som jag köpte för några år sedan på ett loppis som inte längre finns kvar,

 5:- styck

De är ritade av Ebba och Greta Johansson i någon slags teckningstävling i skolan år 1911 och 1913.

Fotot blev tyvärr lite snett  på det gröna glaset, det är inte alls snett ritat, utan mycket bra.

Om man tittar riktigt noga på teckningen med svampar kan man se att det framträder en bild av ett alldeles tidsenligt hem, med soffa, stol, bord och lite tavlor.
Antagligen är det en teckning som den våta vattenfärgen (eller akvarell) som har gått igenom på föregående blad i blocket. Eller har de suddat, och det kommit fram efter så många år, jag vet inte.

...undrar vilka de var, Greta och Ebba Johansson..., talangfulla tecknare...

Tänk om någon skulle sitta och bläddra i mina teckningar om 100 år, tanken kittlar...



Jag har tänkt rama in bilderna, men vet inte riktigt än vad som blir finast.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: