Loppis Entusiasten

Bella-docka



Den här Bella-dockan kom också från ABB-loppiset förra helgen. Jag har några stycken sådana här, men har aldrig sett en så här pass stor förut. Vad jag förstår så har dessa gjorts både under 70 och 80-talet. Den här tror jag är 80-tal.
Som vanligt är jag tacksam om någon känner igen vilket årtal det rör sig om, vill lämna en kommentar.



Byxorna verkade hemgjorda och var trasiga,
så jag bytte ut dem mot en vanlig babyklänning i manshester från loppis.



Till höger är den "normala" storleken, rätt stor skillnad.

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Du är en mästare på att få dockorna fina i håret. Hon blev så söt i sin babyklänning.

    2012-04-10 | 12:46:31
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Clara D-N säger:

    Hejsan!

    Jag är som dig och älskar att fynda på loppisar och liknande, därför älskar jag din blogg sjukt mycket!

    Jag har två frågor:

    1. Skulle inte du kunna ta foton runt om i ditt hus/lägenhet så vi får se hur du bor. Jag menar, du måste ju ha jättefina möbler osv när du ofta handlar second hand! :D

    2. Vart ligger loppisen 'En hjälpande hand' (?) verkar som en jättebra loppis!!



    /Från en 15 årig tjej som diggar din blogg starkt!

    2012-04-10 | 16:26:31
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Helena Högberg säger:

    clara D-N: Tack för din kommentar!

    1.svarar jag på i nästa inlägg, det blir så lång kommentar annars :)

    2. En Hjälpande Hand ligger på Hästhovsvägen i Hallstahammar (före detta "Östra Nibble")

    2012-04-10 | 20:00:12
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: