Loppis Entusiasten

sjuttiosju dukar



De här dukarna plus hela badrummet fullt med sådana som hänger på tork.

Nej, jag har inte löpt amok i någon fyndlåda på loppis.

Jag lovar.

Det är bara mamma och jag som har haft en MEGA-rensning.

Gamla dukar som mamma, jag och allehanda släktingar har virkat. Det är ju så med gamla dukar som är virkade i någon färg, att de blir väldigt tråkiga och matta med tiden av all tvätt och strykning, så nu har jag av-färgat de flesta med REMOL. De är lustigt vad olika de blir, vissa tappade knappt någon färg alls, medan andra blev helt vita.

Nu har jag tänkt att jag ska färga många av dem i kaki-beige eller svart textilfärg. De som blivit riktigt vita får nog vara så, sen ska de på loppis.
Några få ska jag spara om de blir bra, får se hur det blir. Det är ju alltid en chansning att färga textil tycker jag, ibland blir det kanonbra och ibland inte bra alls.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: