Loppis Entusiasten

dags för dockor igen

Två dockor från ca 1970 från Tradera, samfrakt av samma säljare
 

Inte så svårt att se att den mindre "Bella"-dockan hade lånat den större "Lillan"-dockans kofta :)

Bella fick i stället en loppis-klänning i rätt storlek och sköldpaddsdockan fick tillbaka sin kofta.
 
Jag trodde aldrig att Lillandockan skulle bli klar någongång,
för den har nämligen suttit i "blek-behandling" i flera månader!
 
Så här såg den ut när jag fick den...
...men nu är allt borta.
Jag har fått tag i en del av de gamla Lillandockorna, men den här är den första brunetten.
De ser ut som de gamla Skrållandockorna, fast de här saknar tal-funktionen. 
Jag fick ju i och för sig en brunett på Tradera förut, men den saknade sina ögon, så den räknar jag inte med för den kan inte bli klar om jag inte får tag i reservögon av rätt märke.
Sannolikheten för det är inte så stor, men man vet aldrig :)
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Åh så fina de blev!
    Grattis till den mörka Lillan också, ovanlig tror jag.
    Bella är ju också så söt!

    2012-08-31 | 08:46:03

Kommentera inlägget här: