Loppis Entusiasten

Årets sista loppis

Mitt vanliga lördagsloppis har stängt för i år,
men ett loppis som jag brukar besöka någon gång emellanåt var öppet.
3 stycken riktigt stora backar med 5:-grejer,
en med glas, en med keramik och en med metall.
 
Men tänk vad det är jobbigt att rota igenom röriga backar med smågrejer,
svårt att se, svårt att komma och MYCKET tid tar det!
Lite småsaker hittade jag i alla fall.
En koppartavla "handmade in ISRAEL"
En liten gräddkanna,försilvrad koppar, rätt gammal tror jag
En gammal "bra att ha" krok
och 2 ölöppnar-delfiner i nysilver. Vi fick en sådan i present i början på 80-talet
I glaslådan hittade jag en stor gul ljuslykta i matt glas
en skål i vitt glas
ett glasblock från Nybro, inte den allra sötaste gubbe jag sett förstås :)
2 gröna ljusstakar från Målerås
och 3 stycken smörknivshållare för bordsplacering. Kottar ska det nog föreställa
Allt kostade 5:-styck idag
 
Ha en trevlig lördag!

Kommentarer

  • beata säger:

    älskar den vita skålen i glas. perfekt att ha karameller eller tryfflar i.

    2012-12-29 | 19:25:07
    Bloggadress: http://ringbeata.blogspot.com
  • Lisette säger:

    Tack så mycket för din fina kommentar om min fake cake :D så fina fynd för små summor! Ha nu ett gott nytt år!!!

    2012-12-29 | 21:05:21
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se
  • Elisabeth säger:

    Din vita skål borde vara en sådan;
    http://loppista.elleinterior.se/2012/09/

    Gott slut och med förhoppningar om ett nytt
    spännande "loppisår"!

    Svar: Jag tror att loppista vill ha dem med små hjärtan i kanten, min hade små ringar istället, men annars är de nog snarlika :)Jag önskar dig också ett Gott Nytt År med roliga loppisfynd!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-29 | 21:51:58

Kommentera inlägget här: