Loppis Entusiasten

Dagens loppisshopping

Två stycken Liljan-ljusstakar från Ystad Metall.
Jag vet ju att dessa brukar gå dyrt på Tradera,
så jag försöka med dem i selmatävlingen.
Jag lyckades pruta ner från 250:- till 125:-, rätt bra prutat va :)
 
Prissänkta ljusstakar mellan 2.50:- och 5:- fanns på ett bord.
En handgjord glasängel från Polen, kosta Boda "Mine" och snäcksskals-ljusstakar fick följa med hem.
En gammal ljusslinga till julgranen för 25:- (låda i bra skick :))
Vi har en sådan här slinga, men det är bra med reservlampor.
 
Jag hade inte tänk köpa mer julpynt, men,
inte kan man lämna kvar det här när det var nästan gratis,
3:- styck och halva priset på det=1.50:-
Glasfågelns stjärtfjädrar var borta, men det gör inget.
De 2 "kedjorna" med pyttesmå glaskulor blev jag glad åt,
vi har en sådan kedja sedan tidigare,
som kommer från min sambos föräldrahem.
 
Nästa lördag trodde jag att det skulle vara stängt på loppiset,
men de ska ha öppet, jippie!
 
 

Kommentarer

  • RETROknoppen säger:

    Lilja-ljusstakarna är ett riktiga barndomsminnen för mig så nu när jag ser mina tre på matbordet i vardagsrummet så tänker jag på jularna hos mormor.
    Riktiga fynd när det gäller julsakerna!
    Kedjorna brukar vara attraktiva -hur kunde de vara kvar så billigt? :)
    Den lille tomten med ljushållare samlas det på och fåglar kan ju kosta över 100-lappen!
    Ibland försvinner ju stjärten in i kroppen. Vet inte hur många jag har skakat ut på sådana som hade sålts billigare pga det. Har du provat? :)

    Svar: Kedjorna låg bland annat krimskrams i en låda, såg dem själv inte förrän jag gick andra rundan :) Jag tycker man tittar så noga ,men många gånger hittar jag saker när jag går en vända till efter en kaffekopp! Tack för tipset om fågelns bakdel, den här var lite större än de fåglar jag har, tyvärr var den här fågeln "tom", men det är bra att veta en annan gång att nylontrådarna kan åka in :)
    Loppis Entusiasten

    2012-12-15 | 21:30:38
    Bloggadress: http://www.retroknoppen.com
  • Lisette säger:

    Så härliga fynd! Själv kom jag hem tomhänt, trist :(
    Och Grattis på födelsedagen, det var väl idag? :)

    Svar: Jo visst var det idag, tackar Lisette!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-15 | 22:53:14
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se
  • Marlene Zufic, Mamma till Antonio säger:

    Åhh, de två små tomtarna (flicka,pojke) fanns i mitt barndomshem tror jag. Känner igen de så väl. Fina till tusen!!!

    Svar: Visst är de söta! Jag tror att de finns i lite större modell också, de här var rätt små :)
    Loppis Entusiasten

    2012-12-16 | 22:29:36
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: