Loppis Entusiasten

Den större Rattidockan

Hon hade mycket klister i pannan. Det är inte alls ovanligt att de har det.
När luggen börjar stå rakt upp, har man fått snilleblixten-Vi klistrar fast den!
När det egentligen bara är att sätta i några hårspännen,
linda om plastfolie eller liknande och sedan vänta ett tag,
kanske blåsa lite värme med en fön eller lägga på ett ljummet element,
så formar håret om sig snabbare.
Den här dockan hade också sprickor i hälarna.
Det är en ren förslitningsskada, som kommer av att det lekts mycket med dockan.
Barnen "går" med dockan och tar av och på skor många, många gånger,
en sådan skada brukar jag bara notera på en lapp,
och inte göra något åt.
Kläderna är hittade på loppis.
Ha en mysig 3:e Advent!

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Om jag vore en risig docka skulle jag vilja att du tog hand om mig! Då blev jag stilig igen.
    Trevlig tredje advent!

    Svar: :D Trevlig advent Anta!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-16 | 12:53:24
    Bloggadress: http://www.antasnaque.blogspot.com
  • khina säger:

    Så söt. Klänningen gillas skarpt! Måste nog hämta hem mina gamla dockor som nog finns kvar i barndomshemmet. Minns Bella (söt) samt en blek, ful pojkdocka... Hmf! Du ger mig inspiation....Tack!

    Svar: Vad kul! Det är alltid roligt att ha kvar dem från barndomen. De "fula" brukar gå att se bättre ut med passande kläder :)
    Loppis Entusiasten

    2012-12-16 | 20:04:10
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här: