Loppis Entusiasten

Julkrubban

Jag tvättade bort mossa, sand och halm, sedan fick jag lov att fixa lite med bets.
Ett tunt lager matt lack bara för att det ska gå att damma av lite.
Sedan putsade jag lite med sandpapper efteråt,
för att den inte skulle se för tillfixad ut.
Ska det verkligen vara 5 gubbar? Är det inte bara Josef och de 3 vise männen,
eller har jag missat något?
Det var likadant av de mindre figurerna, 5 gubbar, hm...?
 
Kossan har tappat ett horn,
åsnan har tappat ett öra,
ängeln har limmade vingar (den jag hittade förra helgen),
jag vet inte ens om allt hör ihop,
 
men inte gör väl det något :)
 
Nu är det ju så att jag redan har en julkrubba, tycker att det räcker med en,
så om någon skulle vilja ha denna julkrubba/gubbar,
så är det bara att lämna en kommentar :)
 
Blir det fler får jag lotta,  blir det ingen,  tar jag den till loppis :)
 

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Du har återigen svängt din magiska fixar-stav! Så fint det blev.
    Även i mina (två) gamla krubbor är det fem gubbar. Jag tror den femte är fåraherden.

    Svar: Fåraherden! Aha! Tack Anta, det hade jag inte en tanke på. Min andra julkrubba har jag inte tagit fram ännu, undrar hur det var i den?
    Loppis Entusiasten

    2012-12-03 | 22:56:20
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Lisette säger:

    Den blev verkligen jättefin!! Du är så duktig på att piffa upp saker :)

    Svar: Tack Lisette!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-04 | 00:14:32
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se
  • Lena säger:

    Åhh, jag vill ha. Vad vill du ha för den?
    Känner att jag vill ha en för att visa och berätta för mina barn om "den första julen" :)
    // Lena

    Svar: Jag kan inte sälja den nu när jag lovat att ge bort den :) Jag väntar till i morgon och ser om någon mer vill ha, annars är den din :)
    Loppis Entusiasten

    2012-12-04 | 09:21:40
  • khina säger:

    Snyggt jobbat som vanligt! Har redan en krubba så jag är inte spekulant vill bara ge min ros till dig och ditt pysslande....

    2012-12-04 | 18:14:42
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Lena säger:

    Tack så jättemycket!
    Min 8-åring har ställt i ordning allt idag. Han hade bra koll på vilka alla "gubbar" var. De små skavanker som fanns gör inget. Med småbarn i hemmet får allt skavanker för eller senare, ingen idé med fina, dyra saker. Loppis fynd är perfekt!
    Tack igen, den kommer glädja oss många jular framöver.

    Svar: Vad kul att han gillade den, det brukar vara kul med smågubbar :)Jag fick reda på att den sittande gubben var fåraherden, han skulle vara med :)
    Ha en trevlig helg!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-07 | 19:22:03

Kommentera inlägget här: