Loppis Entusiasten

Grönt är skönt

Jag hittade ett grönt garnnystan på loppis.



Mossgrönt som vi kallade den här färgen på 70-talet, det var högsta mode då,
min älsklingsfärg när jag var ca 10 år.

Vilket himla bra nystan detta var!
En "kon" i hård kartong som gör att det står stabilt på bordet hela tiden, kanonbra och lättvirkat! 
Det skulle inte förvåna mig om garnet är från 70-talet.
 
Min dotter gillade färgen för det var ungefär som hennes rumsmatta så nu håller jag på att virka en duk till hennes vardagsrumsbord.
 
Mycket garn på rullen, 50:- på Bäckby loppis.

(jag köpte också en liknande "kon" i brunt, den kostade 35:- och det var lite mindre garn på det nystanet och konen var istället i plast)

Kommentarer

  • Karoline säger:

    Visst är det härligt när man gör riktiga fynd =) Hoppas du får en härlig fredag =) KRAM

    2012-02-17 | 10:53:17
    Bloggadress: http://karolinezier.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: