Loppis Entusiasten

Marimekko, eller?

Det här tyget köpte min mamma att ha som sängöverkast till deras dubbelsäng i mitten på 70-talet.
(det är mer klarrött än på fotot)




Efter några år hade hon tröttnat och använde annat,
men när jag såg att hon hade kastat ut tyget i bilen, att ha som något slags skydd för hunden,
ja då var jag tvungen att säga ifrån!




Jag tog hem och använde det som sängöverkast i några år,
men det värsta var att jag inte bara fodrade det, utan sydde också omsorgsfullt "trestegs-zigzag" ruuunt hela kanten och även två lååånga sömmar rakt över hela!

Nu har jag bestämt mig för att fodret ska bort, den ena längden är klar, bara en till att sprätta nu :) Mamma kallade det Marimekko-tyget, men inte vet jag, det är inte märkt med något  i alla fall. Superkvalitet är det i alla fall.

Någon tyg-kännare som vet?

Kommentarer

  • Lilladockan säger:

    Jag är kass på tyg, men fint var det, oavsett design! :)

    2012-02-02 | 06:30:35
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Rebecca säger:

    Jag vet tyvärr inte, men ett fantastiskt fint tyg är det! Jag blir lite avis faktiskt :)

    2012-02-11 | 01:19:04
    Bloggadress: http://hallonsemla.devote.se

Kommentera inlägget här: