Loppis Entusiasten

Något från loppis i alla fall

Idag hade vi ärende till hjälpmedelscentralen i Västerås. Eftersom det varit sån fyndtorka på loppisfronten bestämde jag mig för att göra ett besök på Bäckby-loppis, trots att jag vet att det knappt är lönt mitt i veckan för borden är övertäckta och inga säljare brukar finnas där.
 
I hela stora hallen var jag den enda kunden...med kanske 7 (?) säljare!
Faktiskt en rätt kuslig känsla, de liksom förföljde mig likt Zombisar i en film,
ni vet så där sakta kom emot mig...
"titta här, billigt!", "du får den här för 50:-" ,grejer jag inte alls var intresserad av!
Någon som varit på Bäckby loppis mitt i veckan vet vad jag menar!

Nåja, jag hittade en dockstol (har jag ju alltid nytta av) och ett gammalt Dam-troll. Inga direkta fynd, 50:- och 35:-, men det fick duga. Lite virkgarn blev det också.

Inget vidare kort i mörkret efter kl 22 00, men det gick inte med blixt heller för då såg trollet ut som ett självlysande monster :)



Stolen ska nog få bli vit.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: