Loppis Entusiasten

En "såndär" dag

Ställde klockan i god tid imorse för att komma först i kön till loppispremiären efter jul.
Stapplar sömndrucken först till kaffebryggaren som vanligt, och vad gör jag?


Har ner glaskannan (med lite kaffe i) i golvet så den går i 2000 bitar! Långa otrevliga ramsor kom ur min mun erkänner jag. Jag hade inte räknat att börja storstäda köket direkt jag slog upp ögonen!

När jag cyklar till loppis beter sig växlarna helt plötsligt konstigt och hackar och låter illa.
Jag får cykla på jättehög växel, med 10 tramptag varje meter, med en alldeles för låg sadel också
(det är inte min vanliga cykel), jag såg nog asfånig ut :(

Trots MÅNGA varv inne på loppis hittade jag bara en virknål, ett par stickor och tre pärmar. Tittade på kaffebryggare, men det fanns bara bryggare med "fel" kannor eller vinda och andra felaktigheter, ingen som gick att använda.

Trots att jag skulle sluta äta fikabröd köpte jag en STOR bulle och kaffe där,
tyckte att jag behövde det :)

På vägen hem gick kassen sönder så jag fick gå med cykeln.

Ibland undrar man vad man skulle upp på morgonen att göra.

Imorgon är det vi som åker till storstan och köper en NY kaffebryggare!


Kommentarer

  • Annika GW säger:

    Ja det är inte alltid lyckan infinner sig när man ska handla på loppis! Hoppas du hittar en fin kaffebryggare! Ps. Roligt inlägg! / Annika

    2012-01-07 | 22:25:45
    Bloggadress: http://greitzan.blogspot.com
  • Lilladockan säger:

    Låter inte som någon vidare bra dag, jag håller tummar och tår för att morgondagen blir desto bättre! :)

    2012-01-07 | 22:49:15
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • khina säger:

    Vissa dagar ska man bara ge f..! Bara lägga sig ner å vänta på bättre tider.

    2012-01-08 | 00:21:35
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här: