Loppis Entusiasten

Värdefulla tips

Iband kan man få tips om något som är till så otroligt bra hjälp av en snäll medmänniska.
 
En docksamlare tipsade mig om att man kunde bleka bort ritade bläck-streck på gummi-dockor med vanlig acne-kräm. Tänk vilken otrolig nytta jag haft av detta!
 
Nu har jag har  rotat runt bland dockorna i källaren som jag har märkt med:
 "OBS! Ritade streck i nacken!" och liknande och burit upp flera stycken för "behandling".
 
 Nu finns chansen att få bort detta!
Jag har redan fått bort bläck från flera stycken som säkert varit fläckiga i över 40 år!
TACK ÄN EN GÅNG FÖR TIPSET!

Kommentarer

  • Inger säger:

    Ja visst är den bra! Men var man tonåring idag (önsketänkande) så vete tusan om man tordes använda den i ansiktet ... Men den är väl testad för det ändamålet och den skall väl inte då heller sitta på i veckor! Inger

    Svar: Ja, jag har haft tonåringar som förstört både handdukar och örngott med acnekräm. Till "behandlingarna" köpte jag den allra starkaste, det fanns en mildare variant också.
    Loppis Entusiasten

    2012-07-17 | 18:47:39
  • Gila säger:

    Hi hi...vilken bra ide´.

    2012-07-21 | 13:29:39
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här: