Loppis Entusiasten

lördagens fynd

Likadant som förra veckan, var det halva priset på dricksglas och prydninadssaker på En Hjälpande Hand.



Ett sådant här äpple som skiftar färg beroende på ljus hade jag ett tidigare. Men det här var märkt, så nu fick jag veta att det var svenskt konstglas från Ronneby :) 20:-



En brun vas till samlingen. Denna med en luftbubbla i botten, 30:- och...



och en till i samma färg, 5:-



En Germany, Bay vas, 10:-





En ostkupa i väldigt tjockt, kraftigt glas 30:-



Sedan fick 2 kuddar i bra kvalite följa med hem,
men dessa kommer att hamna på loppiset, inte riktigt min stil. 30:- styck



Min ryggsäck håller på att ge upp, så en ny från loppis ska jag testa 60:-

Nu kommer det väl att bli lite glest med loppisfynd eftersom "mitt" loppis nu har sommarstängt. Här på orten finns inte heller några auktioner eller liknande, men jag tittar väl in på bloggen någongång i alla fal, om inte annat så kommer jag att tala om när jag öppnar mitt loppis.

Ha en skön sommar!













Kommentarer

  • Anta S säger:

    Det var minsann inga dåliga fynd! Gillar speciellt äpplet, ostkupan och väskan. Och kudden med nallen var söt.
    Må väl!

    2012-06-17 | 16:22:17
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Berit säger:

    Ha en skön sommar själv :)

    2012-06-17 | 17:25:08
  • Gunnel säger:

    Härliga fynd du gör. Ostkupan är jättefin.

    2012-06-17 | 17:44:23
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Lybtar säger:

    Vasen med luftbubblan är superfin.

    2012-06-17 | 18:41:18
    Bloggadress: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
  • Lisette säger:

    Wow äpplet var jättevackert!! Måste vara en sådan sak man kan stirra på hur länge som helst utan att bli trött :)
    Ja jag hoppas pigtittaren blir bra i vitt det känns som om det är rätt färg! Usch det låter som ett projekt, din lär nog ta längre tid att fixa :p Nu måste du visa den sen för nu är jag ju nyfiken haha ;)
    Ha en fin kväll!!

    2012-06-17 | 21:43:21
    Bloggadress: http://Vintagerose.webblogg.se
  • Lilladockan säger:

    Snart får du ta och visa din samling med bruna vaser. Har en känsla av att den är superfin! Gillar vaserna med luftbubbla i foten, de är himla vackra! :)

    2012-06-17 | 21:43:37
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se
  • Rose-Marie säger:

    Oj vad fina fynd du gör!
    Här vankas det aldrig sådana godbitar och fram för allt, aldrig till så billiga priser.
    Gillar äpplet och ostkupan...jättefina!

    2012-06-18 | 16:42:05
  • viveca säger:

    äpplet blev min favorit nr 1

    2012-06-18 | 21:31:57

Kommentera inlägget här: