Loppis Entusiasten

den andra...



Dags för den mörka dockan i mitten. Vid närmare granskning höll hon på att tappa glaset i ena ögat, därför lossnade också ögonfransarna så det blev till att sätta dit nya. Den här dockan kan bara sänka ögonlocken en aning. Jag tror att det är fel, borde nog kunna blunda. Det är i alla fall lika på båda ögonen, så det är inget som ser konstigt ut. Här gissar jag på 70-tal, men är lite osäker.

före

Efter


De bruna plaggen kommer från loppis, men koftan har min mamma stickat.
Det är en kvalitetsdocka, men jag har inte kunnat tyda märkningen (någon som vet?). Det finns ett märke som heter EFFE, men jag tror inte att det är det.
En ovanligt söt docka.



Den sista stora dockan dröjer ett tag för jag ska sticka kläder till den.

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Men oj, vilken jättesöt docka! Du är alla dockors goda fé - du trollar fram deras allra bästa sidor. Den absolut skickligaste dock-stylisten!

    2012-03-27 | 12:12:55
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Orange-retro säger:

    Fina dockor! Koftan var supertuff!

    2012-03-27 | 14:49:48

Kommentera inlägget här: