Loppis Entusiasten

inte lika kul

Jag har alltid tyckt om att ge bort saker, jag tycker det är kul. 
När man älskar att springa på loppis håller man ju alltid utkik vad ens släkt och vänner är "ute efter".
Jag har också en grej jag tänkt lotta ut i bloggen när den fyller 1 år.

Men...

Jag har upptäckt att det finns en sida, 
www.blienvinnare.com som alltså håller koll på alla tävlingar på internet, där man kan hitta bloggar bara för att vara med och tävla och vinna saker.
 
Jag tycker faktiskt inte att det är lika kul att lotta ut saker när det är de som söker upp bloggen bara för att det pågår en tävling för tillfället och egentligen är totalt ointresserade av bloggen i övrigt.
Det vore ju annat om man fick någon ny följare i samband med detta, men det har jag faktiskt svårt att tro.

Jag vill ju lotta ut saker till dem som faktiskt tittar in till min blogg ibland, inte bara de gånger jag lottar ut något. De har till och med en sida där man kan byta grejer som man vunnit som man inte vill ha??!

Undrar om det finns något sätt att undvika denna "tävlingssida"?

Vad tycker ni? Är jag bara fånig?

Vad skulle ni vilja att jag lottade ut? Något förslag (inte ulltavlan bara :)?

Kommentarer

  • ScrapLinda säger:

    Jag tycker inte alls att du är fånig, du har helt rätt! Det du kan göra är att helt enkelt skriva ner vilka som följer dig, och dra en lott därifrån. När jag har haft utlottningar har jag haft som krav att de ska börja följa mig, samtidigt som de gör reklam för min tävling i sina bloggar. Visst har jag tappat följare sen när tävlingen varit avslutad, men de allra flesta har stannat kvar.



    Jag skulle gärna se att det lottades ut ett paket härliga shabby-spetsar, eller kanske gamla fina linnelakan med spets på. Lycka till.



    Ha det gott!

    PS: Dottern blev överlycklig när vi tog fram dockan! Hon har varit sjuk ända sen sin födelsedag, så när hon började piggna till tyckte vi att det var dags. Hon älskar dockan, och älskar namnet Estelle, så det blev bara så bra!

    2012-03-12 | 21:30:51
    Bloggadress: http://scraplinda.blogspot.com
  • Frida säger:

    Jo visst är det tråkigt att delta i tävlingar för vinnandets skull. Speciellt om det är över saker man inte vill ha, varför ska man då ens delta? Vet dock inte hur man undkommer sidan. Jag deltar aldrig ändå eftersom jag bor i England och frakten därmed blir mycket dyrare.



    Förresten har jag lusläst hela din blogg. Satt och googlade loppisbloggar förra året och hittade dig, sen flyttade jag och bytte dator och tappade bort dig. Kom på det häromdagen, körde google igen, och läste igenom alla månader jag missat! Så tack för en bra blogg, älskar att se alla andras loppisfynd!

    2012-03-13 | 11:25:30
  • Helena Högberg säger:

    Frida:Tack för din rara kommentar, du är så jätte-välkommen tillbaka!

    2012-03-13 | 20:21:58
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/
  • Camilla säger:

    Jag tycker som du. Jag förstår din vilja att permiera trogna följeslagare. Kanske blir svårt att genomföra. Jag kommer följa dig även utan tävling =0) Jag är så imponerad av ditt dockrenoverande, fantastiskt.

    I vintras blev ja så glad när jag fick se änglarna i plast som håller små ljus i händerna. Jag kom mig aldrig för att skriva något då. När jag var runt 12-13år( typ 84) kom mamma hem med deras syster. Jag tyckte den var det vackraste jag någonsin sett. Då var den väldigt dyr någonstans runt en 200 kr en massa pengar då, så var den en otrolig lyx. Och den stannade i mitt minne även efter jag flyttade hemifrån. När mamma dog tog jag över alla julsaker och till min lycka fanns den kvar. Nu lyser den upp min tillvaro runt jul och minnet av hur FANTASTISK jag tyckte den var :0)

    2012-03-14 | 12:42:39
  • Lisette säger:

    Jag håller också med dig! Är jättetråkigt att folk bara är ute efter saker som är gratis och därför inte följer bloggen. Anledningen till att man har tävlingar är ju för att "ge tillbaka" något till sina läsare.

    Tyvärr är det väl så att det är svårt att undvika dessa "lureri" sidor :(

    Tycker iallafall att din blogg är jättebra och tittar in varje dag för att se vad du har fyndat eller gjort för något nytt "pilleri" med dina dockor :)

    2012-03-14 | 13:18:47
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: