Loppis Entusiasten

Nytt hår på Barbie

Ibland vill man testa att göra något, trots att det är pillrigt, jobbigt och besvärligt på alla sätt och vis, bara för att bevisa för sig själv att det går!
 
Här kommer en bildserie på vad jag har sysslat med i helgen.










Det här är inget jag skulle göra mot betalning åt någon annan, för fy sjutton vad jobbigt det var! 
Blir det någon mer gång ska jag använda ett hår som inte var så lockigt, det bara trasslade sig.
Egentligen var det fel färg också för hårbotten var lite beige-målad, för en blondin, jag skulle ha tagit bort det, men man lär sig.
Håret sitter precis i varje "hårrot" som original, så det krävs nog ett vant öga för att se skillnad, men inuti huvudet ser det ut som ett skatbo :D
Den här dockan är från 1970 ungefär, kappan är nog 60-tal.

Om någon är sugen att sticka den gula baskern, så lägger jag ut mönstret imorgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: