Loppis Entusiasten

våra lampor

Bloggutmaning att visa våra lampor.
Flera av mina lampor har jag redan visat här på bloggen, men det får väl bli lite repriser.



Inte länge sedan jag budade hem hallampan på tradera. Om jag inte minns fel kostade den 260:- plus frakt förstås. Det borde väl vara 30-tal.



Våra sänglampor vann min sambo när han var liten, tror att det var någon tävling i en veckotidning.



Lampetterna i vardagsrummet är köpta på loppis, minns inte priset.
Vi har 4 stycken, men bara 2 är uppsatta.



Taklampan i sovrummet kommer från sambons föräldrahem. Här har han fått bestämma,
han ville ha skärmar och ljusmanshetter...



...men i vardagsrummet fick jag bestämma, och då blev det inga skärmar eller ljusmanshetter :)
Den här köpte vi på loppis för 400:-, rätt länge sedan.



Fönsterlampan i keramik i köket är sannolikt 60-tal. Märkt EZ, men jag vet inte vad det står för. Köpt på loppis, lampskärm från IKEA, men det vet nog alla.



Min fina handsnickrade kvarnlampa.
Mina föräldrar köpte den i Kristiansstad (tror jag) av en intern på ett fängelse ca 1970,
den är tyvärr inte märkt med något.



Ännu en kvarnlampa. Det var inte så länge sedan jag köpte den här. Jag ställde den på en Oboyburk bara för att få upp den i ljuset på fotot. Jag har ännu inte bestämt mig för var jag ska placera den, så för tillfället har jag den i källaren, men den är häftig med sitt 1,5 cm tjocka glas.  

Den fina handmålade lampan som jag köpte i lördags, har inte hittat "sin" plats eller någon skärm än.

Resten av våra lampor är moderna spotlights vilket inte är något att fota :) 

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Vilka snygga lampor du/ni har! Hallampan och kvarnarna blir jag lite extra svag för. Wow!

    2012-03-26 | 18:56:56
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Den röda kvarnlampan...wow vilken härlig lampa måste lysa helt underbart!

    2012-04-06 | 19:57:45
  • Anonym säger:

    Den röda kvarnlampan...wow vilken härlig lampa måste lysa helt underbart!

    2012-04-06 | 20:00:54

Kommentera inlägget här: