Loppis Entusiasten

Bakom skynket

Jag har nog visat det mesta i källarlokalen/loppiset nu, men...




..inte "mitt privata" bakom skynket.



Min pyttelilla sy-skrubb.



Det är alltså ett källarförråd.

Perfekt, kan man kanske tycka, men, nja, nej.

Visst funkar det, det gör det, men det är så trångt, känns nästan som om man måste dra ihop axlarna när man går in. Så fort man måste pressa, lägga ut tyg eller nåla något måste man gå till ett annat rum.
 
I de stora vita plastboxarna har jag tyg (nerpressat med våld) . Mycket av tygerna har jag hemma i lägenheten, för allt får inte plats.
 
Det blir att man bara syr det man måste, för det är inte alls trivsamt att sitta där inne, man får nästan lite cell-skräck, men man får vara glad att man har något ställe alls att sy på.

Skulle vi hitta ett hus så är ett syrum högt upp på önskelistan, för jag gillar ju egentligen mycket att sy, och har gjort det ända sedan jag var ganska liten tjej.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Testa köp en kjol eller klänning! :) Det är så sköna plagg och brukar finnas massor med fint nu till sommaren också.

    2012-05-30 | 22:18:43
    Bloggadress: http://sssam.blogg.se/
  • Anta S säger:

    Så det är alltså här dina fantastiska skapelser kommer till! Hoppas att du snart får det sy- och arbetsrum du längtar efter.

    2012-05-31 | 00:42:28
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Lisette säger:

    Tråkigt att det var så trångt, för annars ser det ju härligt ut med ett eget syrum. :)

    2012-05-31 | 17:34:34
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: