Loppis Entusiasten

En till...

...docka från tradera-paketet är klar,

Före



Märket Famosa.
Jag tror att det är originalkläderna, så det kan väl inte vara annat än 70-tal?
Jag hade tänkt att använda kläderna, men de var alldeles fulla med små, små hål så det fick vara.
Det fanns också defekter på den här dockan. Lite sprickbildning i nacken som jag fick laga.
Nedesta raden av hårpluggar saknades, syntes bra när håret stod rakt upp, men inte så mycket när det var nerkammat. Någon slags batterifunktion i ryggen som det saknades delar på.

Efter


Kläder från loppis. (originalkläderna sparades förstås)

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Jag blir imponerad. Hade dockan verkligen så fint hår. Där ser man. Själv hade jag slängt den. Du är otrolig =0)

    2012-05-02 | 19:50:57
  • Kerstin säger:

    Helt otroligt så fina dockorna blir! Ja allt du tar dej för blir bara sååå bra! Önskar jag själv hade lite av din kreativitet. Har börjat plocka ut mina blommor på altanen- tvättat krukor. En av krukorna har blivit ful, men formen är så vacker att jag ändå vill ha den kvar. Tänkte- den skulle Helena ha piffat till- jag vet inte ens vad man kunde måla krukan med.

    Kerstininossebro

    2012-05-03 | 09:43:02
    Bloggadress: http:// har ingen
  • ScrapLinda säger:

    Mycket snyggt gjort, det ser inte ut att vara samma docka efter din förvandling!



    Lilla Estelle mår gott här hos oss, fortfarande lockig. =)

    2012-05-03 | 10:30:09
    Bloggadress: http://scraplinda.blogspot.com
  • Helena Högberg säger:

    Tack för alla rara kommentarer, jag blir så glad :)

    2012-05-03 | 20:11:04
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: