Loppis Entusiasten

loppisflopp nr 6

Det blev en snabbvisit på Brödet och fiskarna idag när vi var Västerås.
Jag kände mig lite jäktad när sambon satt i bilen och väntade, men rafsade i alla fall åt mig några dockor, bland annat en Barbie från runt 1970.



Det syns inte så bra på fotot, men huvudet var i dåligt skick.
Det hade en alldeles grå ton, saknade ett ögonbryn och en del hår.
Grått huvud har jag inte sett förut någon gång, men den måste ha blivit missfärgad av något.
Det gjorde nu inte så mycket för jag hade planerat att ta kroppen till ett annat huvud som jag har i samma årsmodell, men...




... när jag tog av stövlarna var fötterna (eller det som skulle ha varit fötter snarare) rena bedrövelsen.
 
Såå klantigt att inte kolla detta på loppiset!

Nu kostade den bara 25:- och det var egentligen bara stövlarna, som var gamla original värda,
så inte är jag ledsen för det :)

Jag borde verkligen försöka prova att byta ut delar på Barbiedockor, för jag har en del reservdelar.
Jag vet att det ska gå, men jag har inte vågat prova än.
Man ska koka delarna i vatten, så det är lite speciellt. 
Det här skulle ju faktisk kunna bli en bra test-docka.

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Ofta kommer det ut något bra av det som först verkar dåligt.

    2012-06-01 | 00:05:56
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Lybtar säger:

    Men vad har hänt med de stackars fötterna. Vet ju själv att man gick rätt hårt åt sina dockor, men nya frisyrer och lite extra smink, men vi amputerade aldrig dem :)

    2012-06-01 | 10:04:18
    Bloggadress: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
  • khina säger:

    Hoppsan! Såg lite barbieprylar på Östersund Auktionsbyrå. Säljer på Tradera som auktionsbyra. Jag är dålig på Barbie och dess årgångar / modeller men de sålde "kit" med möbler å hästar mm. även några dockor. Du kan ju kolla om det är nått....

    2012-06-02 | 00:11:47
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Helena Högberg säger:

    khina:Tack för tipset!

    2012-06-02 | 08:49:24
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: