Loppis Entusiasten

OLAV JOFF

Det är egentligen lustigt, det här med loppisprylar...



Den här skålen (inte askkopp som jag först trodde) i rostfritt stål köpte jag för ett par år sedan för 50:-, tyckte den var tung och häftig.
Nu börjar det emellertid bli lite mycket fat och skålar som står överallt här hemma, så jag tänkte bära ner den till loppiset. Kanske bara googla lite först och kolla om man hittar något om den...




Jag såg inte riktigt vad det stod, men efter en stunds letande hittade jag det.
Den var designad av norska OLAV JOFF på 60-talet. Det fanns vaser och ljusstakar i serien också!
Helt plötsligt blev den mycket intressantare, nu vill jag ju ha den kvar...och så vill jag ju ha en vas... och ljusstakar också! :D (synd att det bara fanns på E-bay, men jag får väl hålla utkik)

Kommentarer

  • Gunilla säger:

    Pryl med själ = mer än pryl :)

    2012-05-08 | 19:34:39
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Elin Bjerkeseth säger:

    Jeg har kommet over tostk lyse staker av Olav Joff. Kjøpte de på gjenbruk/loppis. betalte 75.- n.kr. Syntes også de var spennende, og enda mere spennende når jeg googlet navnet.
    Elin , Norge

    Svar: Åh, så roligt! Det är inte lätt att hitta så mycket information om Olaf Joff (kanske lättare i Norge). Jag skulle också så gärna vilja ha ljusstakar eller den fina fyrkantiga vasen. Grattis till fyndet Elin!
    Loppis Entusiasten

    2013-01-29 | 18:17:19
  • Elin Bjerkeseth säger:

    Var veldig lite å hitta i Norge også når jeg googlet. kom mest treff på e-bay. Håper å høre fra deg om du finner ut mer. Jeg kjøpte lysstakene mest fordi de var litt annerledes og veldig tunge, det osade kvalitet :) Lykke til med jakten på mere Olav Joff saker... Elin B

    Svar: Jag har också bara hittat något från honom på ebay, aldrig Tradera. Väldigt dyra blir sakerna på Ebay också, nästan 1000:-, det är för dyrt för mig, man får hoppas på loppisfynd istället! Jag har frågat lite på facebook om någon har att sälja, men jag har aldrig hört någon annan som har något av honom. Han gjorde kanske inte alls många. Om jag hittar något mer visar jag på bloggen, alldeles säkert! Om du vill kan jag ju maila dig i så fall också :) Hur såg dina ljusstakar ut? Jag har sett runda, lite höga och korta som "fågelvingar" på, 2 olika modeller.
    Loppis Entusiasten

    2013-01-29 | 21:25:13
  • Elin Bjerkeseth säger:

    Mine lysestaker er firkantede( rektangulær) i sokkelen, ca, 6 cm høye. De buer inn som en stett,. Vi får høre fra hverandre om vi finner(hittar) noe mer informasjon om vår mystiske designer Olav Joff. Ha en fin dag :) Elin

    2013-01-30 | 10:27:39

Kommentera inlägget här: