Loppis Entusiasten

Att sälja på Tradera

Trots att jag är väldigt ny på att sälja på Tradera,
så har det redan förekommit lite knasiga saker :)
 
En dam budade hem 2 stycken tallrikar av mig, betatalde snabbt och jag skickade iväg paketet.
Efter kanske 3 veckor kom paketet i retur till mig.
Jag hade ju inte behövt lösa ut paketet, men jag förstor inte riktigt vad det var som hade kommit,
hade jag uppgett fel vikt, eller?
Nej, det var bara det att damen hade trott att paketen låg kvar mycket längre.
Det slutade med att hon fick en rejäl utskällning av de som jobbade på utlämningsstället,
fick sedan betala frakten 3 gånger, till henne, till mig och tillbaka till henne igen.
Det blev dyra tallrikar.
 
För några dagar sedan vann en tjej 3 äldre textilier för några tior.
Jag skickade vinnarmail som vanligt.
Fick för någon dag sedan ett svarsmail som löd:
va fattar ej
Hur den historien avlöper återstår att se :)
 
Häromdagen blev det vinnande budet på min glasvas Helena Tynell, Riihimäen lasi 10:-
"köparen" mailade mig snabbt med svaret:
-Jag satt vid "sista minuten auktionerna"och råkade klicka på köpknappen.
Jag kan betala de 10:-, men är inte alls intresserad av vasen, den kan du behålla.
Nej, han behövde inte betala de 10:- :)
ville inte ha :)

Kommentarer

  • Berit säger:

    Oj! Du verkar haft otur med dina affärer på Tradera.
    Jag har fått tillbaka ett paket en gång, och fick aldrig nån kontakt med köparen. De jag handlat av har alltid fungerat bra. :)

    2012-11-20 | 16:00:21
  • Rose-Marie säger:

    Ja där kan man råka ut för mycket konstiga saker.
    En dam blev en gång mycket förvånad, när jag meddelade att en symaskin kostade bara 12 kr i frakt.
    Det var så att det var en maskin till dockskåpet och hon trodde hon ropat in en riktig symaskin!
    Hade inte sett kategorin den låg under.

    Svar: Fniss, ja det var ju ännu lustigare. Det gäller ju att läsa ordentligt när man bjuder på något :) Symaskinen måste ha sett väldigt naturtrogen ut (eller så hade hon VÄLDIGT dålig syn)!
    Loppis Entusiasten

    2012-11-20 | 17:43:05

Kommentera inlägget här: