Loppis Entusiasten

Dagens loppisfynd

Idag blev det en sådan där storhandlar-dag.
 
Först och främst har jag handlat en taklampa,
men den får jag visa senare för vi ska hämta den på tisdag.
 
Jag var på 3 loppisar,
En hjälpande Hand, Loppis på hörnet och Bellas kuriosa
 
Fönsterstjärna med ljushållare,Gunnar Ander, Ystad metall, 20:- på Bellas
 
En ganska stor bit häftigt frottetyg, snyggare färger än på fotot. 30:- på Bellas
 
2 snygga gardinlängder för 50:- på Bellas.
Jag hittade ingen märkning, men har sett denna gardin i annan färgställning på Tradera.
Tacksam för kommentar om någon skulle veta vad det är.
 
En gammal tavla i pastellkrita (om det nu kallas så?)
Jag visar den utan ramen ( jag plockade isär direkt jag kom hem).
På pappret på sidan stod "kyrkogeten 859"
Det ska bli en ny pas par tout. Hur jag än försöker kan jag inte tyda signaturen.
Samma här, tacksam om någon vet något.
20:- på Bellas
 
En liten rosfri/koppar/teak såsgrej. 10:- på Bellas
 
En gammal emaljbytta med lock, fint skick, 30:- på Bellas
 
Hos loppis på hörnet köpte jag 2 emaljerade ugnsformar, snygga, 30:- styck
Jag har sneglat på dessa varje gång jag varit där, men idag slog jag till :)
Jag tror att jag ger mamma den ena (om hon vill ha) och behåller den andra,
den blir perfekt till julens Janssons frestelse :)
 
En elljusstake helt i plåt köpte jag på En Hjälpande hand för 25:-.
Det fanns en del skavanker på den lackerade ytan, men det gör inte ett dugg,
för jag hade ändå tänkt lacka den matt svart.
 
Den här Rosa ljung lampfoten ska svärmor få för hon har den här serien med gulddekor.
20:- på En hjälpande Hand
 
En ljuslykta i metall som jag tänkte ha utanför mitt loppis nu när det börjar bli så in i norden mörkt.
30:- på En Hjälpande Hand
 
3 stycken 50-tals-inspirerade muggar i nyskick som dock inte är min stil,
men för 3 :- styck kunde jag inte lämna dem kvar. En Hjälpande Hand
 
4 stycken ljusmanshetter i glas, 1:- styck
En liten plastängel som kommer att passa bra till min 60-tals julkrubba 3:-
Porslinsängeln med ljushållare kostade 10:-
Allt på En Hjälpande Hand
 
Jag vet inte om detta är något att ha, men för 20:- kan jag chansa att lägga ut på Tradera.
 
Till sist 9 meter låtsas granris för 10:- som jag ska ha på balkongen, En Hjälpande Hand.
 
Är det tjatigt när jag skriver vilket loppis jag handlat på?
 
Jag gör det mest för er som bor här på orten och kanske vill veta,
för er som inte bor här är det ju ganska ointressant,
(jag tycker själv det låter lite tjatigt),
tala gärna om vad ni tycker!
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Nej, inte ett dugg tjatigt! Tycker alltid att det är lika roligt att titta på dina fynd. Jag har en emaljerad form precis som den du fyndat plus en kaffepanna i samma mönster.

    Fönsterstjärnan och adventsstaken är riktigt läckra.

    Svar: :) jag kikade lite på tradera och hittade emaljerade byttor (och kaffekanna) i samma mönster (såg också att det var kockums), lite sugen att buda på dessa, de är ju riktigt fina :)
    Loppis Entusiasten

    2012-11-24 | 21:25:55
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • lybtar säger:

    Såsgrejen är fin ;)
    Du hittar så mycket jämt, helt fantastiskt.

    Svar: "en liten kastrull" var beställd av dottern min, får se om hon vill ha den:) Idag var jag barnledig så man hann titta NOGA på loppisarna, då hittar man alltid lite mer prylar :D
    Loppis Entusiasten

    2012-11-25 | 06:18:55
  • Elisabeth säger:

    Jag tycker också att det är jätteroligt att titta på dina fynd! Fortsätt att sätta ut köpställen! Det norska
    fatet är från Figgjo/Flint!

    Svar: Åh, tack så jättemycket för informationen!
    Loppis Entusiasten

    2012-11-25 | 12:00:21
  • Rose-Marie säger:

    Åh, gillar allt! Speciellt fönsterstjärnan och änglarna!

    Svar: Jag är lite i valet och kvalet om jag ska spara fönsterstjärnan eller inte. Jag har en ljusstake med ben för 4 ljus som väntar på mig hemma hos mamma så de skulle passa fint ihop. Så tänker man lite på selmatävlingen också. Ett högt utropspris kanske så jag får ha den kvar :)
    Loppis Entusiasten

    2012-11-25 | 17:18:05
  • Anta S säger:

    Som vanligt har du fin-fyndat – gillar speciellt Gunnar Anders fönsterstjärna - mycket snygg! Samma med tavlan – när du fixat ny passepartout och ramat den så blir den jättefin.

    Du ska absolut fortsätta att uppge var du köpt dina loppisfynd. Det är, precis som du skriver, intressant för dem som bor eller färdas i grannskapet.

    Svar: Det riktigt kliar i fingrarna att göra iordning tavlan, men man får vara så jätteförsiktig med pasellkrita, minsta lilla man rör motivet så kladdar det av sig!
    Loppis Entusiasten

    2012-11-25 | 17:28:52
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Lisette säger:

    Vad fina fynd :) härligt att hitta så mycket, har också fyndat rejält i helgen får lägga upp ikväll :D

    Svar: Kul att du också fyndat, det ser jag fram emot att se :)
    Loppis Entusiasten

    2012-11-25 | 17:55:17
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se
  • RETROknoppen säger:

    Din "Ander" är jättefin,,,rött och grönt som lyser upp men så gillade jag dina gardiner!! Hittade den blå-gröna varianten i Göteborg, för samma pris! Det ska va stor-tryckt ;)

    Svar: Gardinen var riktigt häftig, jag har sett att den finns i många färger.Jag har också fått reda på av de duktiga retrobloggarna att det är Saini Salonen!
    Loppis Entusiasten

    2012-11-25 | 21:59:12
    Bloggadress: http://www.retroknoppen.com
  • Linnea säger:

    Oh så fin blogg du har! :) Kika gärna in på min blogg där jag bland annat skriver om loppisfynd och kreativitet :)

    Svar: Kul att du tittade in :) Nu har jag lagt till din blogg på min lista i bloglovin så ska jag kolla lite noggrannare när jag har tid, jag hann bara med en snabbtitt nu :)
    Loppis Entusiasten

    2012-12-11 | 17:22:08
    Bloggadress: http://www.tantigheter.blogg.se

Kommentera inlägget här: