Loppis Entusiasten

Dagens loppisskörd

Det mesta jag handlade idag kommer att gå till selmatävlingen=
=kommer att läggas ut på Tradera.
 
Om någon an er som läser min blogg är intresserad av något så är det bara att ni hör av er,
innan jag hinner lägga ut det :)
 
Idag var det loppis i SAGA-biografen, kul med lite annat ibland :)
 
En vas av helena Tynell, Riihimäen lasi. Denna skiftar i färg lite beroende på belysning,
innehåller nog ämnet neodynium som mina andra saker i glas som skiftar i färg.
Den är ca 11 cm hög. Ett mycket litet nagg finns upptill, syns inte mycket.
20:- på En hjälpande Hand
En rostfri kanna med teakhandtag och knopp. Märkt AS Stainless steel 18-8 Sweden.
Ca 1 liter rymmer den. En del putsning behövs, både på teak och stål.
20:- på loppis i SAGA
 
Ett ganska stort fat från UE. Fina färger. 15:- på loppis i SAGA
 
 
En ganska stor väggtavla från JIE, 30:-, loppis i SAGA
Jag vet inte om alla vaser i den här modellen kallas "bulb"vaser. Den här var i alla fall ganska liten,
fint skick, 10:- på En Hjälpande Hand.
Trots att detta är en docka så tänkte jag ha den med på selmatävlingen, jag har så många ändå :)
Fin kvalitet, Zapf Creation, 30:- på loppis i SAGA
 
Resten av sakerna jag visar ska jag ha själv
De flesta plastmattor som jag har går i brunt och grönt. Denna var mest grå med lite rosa och blått i.
Nästan 2.50 lång. 80:- på En Hjälpande Hand
En tidning/handarbets korg. "Loppis på hörnet" 25:-
En teakskål (nu igen!) 10:- loppis i SAGA
10:- styck för små tavlor, Atelje Minnie keramik.
Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha dem kvar,
det är nog egentligen barntavlor, och jag har ju inga småbarn :/
Det var allt för idag,
Ha en trevlig lördag!
 

Kommentarer

  • lybtar säger:

    Galet många fynd!
    Vi har två likadana teakskålar. Dessvärre har vi aldrig använt dem. Ska försöka komma ihåg att plocka fram dem nu till jul :)

    2012-11-10 | 18:15:59
  • Emma säger:

    Vilka fynd! Gillade särskilt kannan med teakhandtag.

    2012-11-10 | 18:31:14
    Bloggadress: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
  • Elisabeth säger:

    Jag hoppas att du vinner "selmatävlingen!!

    Svar: Åh vad snällt sagt! :) Jag tror dock att jag ligger sist, de andra har skrapat ihop flera tusen vid det här laget, men under kan ske :)
    Loppis Entusiasten

    2012-11-11 | 20:46:56
  • Gila säger:

    Ang Bulbvasen...kolla med Mangania du älskade-bloggen. Hon har kolla på såna vaser.

    Svar: Jo, hon har en stor fin samling har jag sett. Kanske kan fråga om hon vet om det är något att ha :)
    Loppis Entusiasten

    2012-11-11 | 23:07:39
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: