Loppis Entusiasten

Lördags-shoppingen

Igår var jag på två loppisar,
 
En Hjälpande Hand, som vanligt,
sedan ett besök hos Bellas Kuriosa.
Två Fuga formar i lite repigare bruksskick hittade jag hos Bella.
Billigt, 30.- för båda, perfekt eftersom jag var ute efter vardagsskålar.
Den lilla PYREXformen med plastlock hittade jag på En Hjälpande Hand för 10:-.
Hos BELLA hittade jag fina gamla krukor.
Den största med fat GABIEL-märkt, 30:-
De 3 mindre trodde de också var gabriel,  20:- för de små tillsammans
Färgglatt.
En plåtbricka 10:- En emaljkastrull 30:-
Dessa, som jag hittade på En Hjälpande Hand, ska jag ha med på "selma"-tävlingen.
En ganska stor teakskål i snygg form  30:- hos En Hjälpande Hand
Det fattades bara en kniv från att vara ett helt dussin bestick med träskaft,
Nästan gratis, 20:- hos BELLA
Jag har faktisk funderat om man någon gång skulle hitta dessa djupa genomskinliga paraply,
som var populära ett tag. Nu hittade jag 2 stycken för 15:- styck på En HJälpande Hand.
Det andra gamla beigea hittade jag hos BELLA för 30:-
 
Nu har jag 5 gamla paraplyer.
Jag kan inte låta bli att köpa när de dyker upp.
Kvaliten går ju inte att jämföra med nya paraplyer.
Om man tittar på stålpinnarna så är de kanske 3-dubbelt tjockare!
Sedan är de mindre och smidigare. Och snyggare.
 
Inte nog med att jag hittade fina grejer hos BELLA,
jag fick också en hel banankartong med kläder, mest barn, som de skulle rensa bort.
Jag har ju ändå 2 klädställningar på mitt loppis så det spelar ingen roll om jag trycker in lite till.
Det var riktigt fina kläder när jag gick igenom dem!
Ha en skön söndag!
 

Kommentarer

  • Gila säger:

    Så snygga bestick!

    2012-10-21 | 14:10:39
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.com/
  • Marlene säger:

    Ser att du hittat ett nytt ställe i lägenheten du tar kort på dina fina saker du köper. Det ser inte ut att vara på diskbänken som du brukar. Vart är det. Blev nyfiken och ser inte alls vad bakgrunden kan vara.
    Kram

    Svar: Hehe, jodå, det är fortfarande diskbänken, men jag har nitat fast tunt fodertyg på gamla loppisramar om jag ställer bakom bara för att slippa se kaklet och ett stort papper (stort ritblock från Lidl) under för att slippa diskbänksplåten :)
    Loppis Entusiasten

    2012-10-21 | 23:03:36
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com
  • Marlene säger:

    Det kanske förklarar varför jag absolut inte kunde ana vart bilderna var tagna. Haha. Blev bra bilder! Smart av dig

    2012-10-22 | 00:30:02
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com
  • Retroknoppen säger:

    Kastrullen och brickan är det mycket glädje och sommar i !
    Teakskålen och besticken är den stiliga avdelningen - ja, riktiga fynd är det nog alltid :)

    2012-10-22 | 02:56:13
    Bloggadress: http://www.retroknoppen.com
  • lybtar säger:

    Plåtbrickan är nog min favorit.
    Jag minns att vi hade ett sådant paraply, fast med ett annat motiv ngn gång tidigt 90-tal. Man ser lite rolig ut som att man går inne i en egen liten bubbla :)

    2012-10-22 | 10:43:07
  • precis en sån säger:

    Jag hade ett sådant paraply när jag var liten, tror det är det enda paraply jag ägt... är en regnkappamänniska. =)

    2012-10-22 | 11:41:21
    Bloggadress: http://precisensan.com/blogg/
  • Anta S säger:

    Verkligen fina fynd och till toppenpriser!

    2012-10-22 | 12:04:10
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: