Loppis Entusiasten

Mest textilier idag...

Jag fortsätter att handla retro-textiler,
för att överhuvudtaget kunna ha någonting med till "selma"-tävlingen :)
 
2 gamla påslakan i bra kvalitet som skulle lämpa sig bra för dem som syr t.ex lapptäcken.
Det fanns hål längst upp på det gröna, 10:- styck
 
En gardinkappa och en duk märkt Hilja
 
Dessa 3 var märkta Hill
 
2 löpare märkta M.BUHLER. Den övre var riktigt lång, dubbelvikt på fotot.
 
En smal, lång gardinkappa. Dukarna märkta BOWA och CW (tror jag det står)
De här 3 hade ingen märkning, men i fin linnekvalitet.
Den här rätt stora bonaden vete sjutton om jag vill sälja, så väldigt söt.
"Waranted fast colours,Dunnoy (?), pure irish linen".
Ser blek ut på fotot, men det var den inte, fint skick!
 
Jag räknade ut att all textil kostade 6.50:- per del.
 
Lite annat blev det också...
3 Rörstrand tefat. Jag fick en känsla av att någon av retro-bloggarna samlar på dessa,
men det var en chansning. 40:- för de 3.
 
2 stycken Pripps askfat märkta SWEDEN. Jag vet inte vilka som gjort dessa, kaske UE.
Känns som om det skulle kunna finnas samlare av Pripps-grejer
 
Synd att det inte var "antikros" som min kaffeservis i Hackefors,
men för 20:- kunde jag inte lämna den kvar.
Den ser gigantisk ut på fotot, men var rätt liten.
 
Det var allt för idag.
Ikväll ska jag på mitt livs första fest där man ska klä ut sig :)
Ha en trevlig helg!

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Som vanligt har du gjort fina fynd! Bonaden med vovven är jättesöt! Och lite lustigt att jag också har skrivit om M. Bühler idag, på Pyssel och Pinaler.

    Svar: Då ser jag fram mot att läsa ditt inlägg om Buhler imorgon, hinner ingen bloggläsning idag :)
    Loppis Entusiasten

    2012-10-27 | 15:54:09
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: