Loppis Entusiasten

Rengörings-sabotören, det är jag!

Först ut idag, som vanligt, En Hjälpande Hand. Där inköptes...
 
... den här vasen som var snygg tycker jag.
Prislappen satt över märkningen, men för 20:- kunde jag chansa lite,
tyckte det kunde vara Arabia. Glad blev jag när jag kom hem och det var Arabia :)
 
Den var rätt lortig i rutorna så jag lade den i blöt en stund.
Döm om min förvåning, när jag tog upp den och Arabia märkningen i stort sett var borta!
Jädrans! Tur att siffermärkningen var djupstämplad!
Den här vasen ska jag ta till "selma"tävlingen, men tänker ha ett rätt högt utropspris,
för nu har jag "gett bort" så mycket nästan gratis. Hellre har jag den kvar än att sälja den för billigt.
 
Ett garage-loppis på hemvägen...
Två oanvända gardinlängder från 70-talet, hela 250cm långa, 40:-
Färgerna var mycket intensivare, mustigare och varmare än vad jag lyckades få med på fotot,
trots många försök. Dessa kommer också att ingå i selmatävlingen.
 
Sedan bar det iväg till "Loppis på gaveln" som har så otroligt billiga priser.
Mer gardiner.
Det var 5 längder, varav 2 var fina. De andra tre var lite solblekta.
Då fick jag betala 20:- för de 2 fina och de andra fick jag på köpet!
 
En kudde fick också följa med hem
25:- för den.
Det var allt för idag, ha en trevlig lördag!

Kommentarer

  • Anita säger:

    Sjuttiotalslängderna är ju bara för underbar! Undra vad du ska göra med dom??

    Svar: Gardinerna var jättefina. De kommer att läggas ut på Tradera för att retrobloggarna har en liten tävling där vi försöker att "byta upp" oss till bättre och bättre grejer med utgångsläge av 20:-. Jag har bara kommit upp till 70:-, medan flera har passerat 1000:- Jag är ingen bra säljare, mycket bättre köpare :) Skulle jag ha haft dem kvar skulle jag i alla fall gjort några kuddar (fast det är nästan synd att klippa i 2 hela längder :))
    Loppis Entusiasten

    2012-10-13 | 18:24:10
    Bloggadress: http://anitafixar.blogg.se
  • lybtar säger:

    Men va sjutton?! Har aldrig varit med om att jag har diskat bort stämpeln. La du den i rent lut eller kaustiksoda :)
    Lycka till i Selmatävlingen. Själv har jag inte lyckats skiljas från ngt av de jag har köpt för att tävla med.

    Svar: Hehe, lite ajax bara! Jag tog inte ens med svampen, det hade försvunnit när jag tog upp den ur vattnet! Man tar förgivet att stämpeln sitter under lasyren, men man lär så länge man lever! De mest säljbara prylarna har jag inte heller kunnat skilja mig ifrån, knappt den här vasen heller :)
    Loppis Entusiasten

    2012-10-13 | 19:07:58
  • Eva säger:

    Kul att du gillade min dotters tavla! Ska berätta det för henne!
    vilka snygga och billiga fynd du har gjort!
    Trevlig kväll
    Eva

    2012-10-13 | 20:02:51
    Bloggadress: http://minaevigapahitt.blogspot.se/
  • lybtar säger:

    och just därför vinner inte vi tävlingen......

    2012-10-13 | 20:48:47
  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    ÅÅÅÅhhh 70-talsgardinerna! Helt underbara! :) Jag var sååå nära på att äntligen hitta gardinlängder till vardagsrummet för någon helg sedan. Men dumskallarna på stället som jag var på hade prissatt längderna var för sig. Så mitt framför min näsa plockade en kvinna på sig den ena längden och lämnade den andra. Jag blev så himla besviken. Varför kan man inte sälja gardinlängderna som ett par istället, de hör ju trots allt ihop :(

    Svar: Åh, så dumt! Att sälja gardinlängder var för sig! När det finns två så är ju det till EN gardinuppsättning!
    Loppis Entusiasten

    2012-10-14 | 08:06:22
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: