Loppis Entusiasten

Textil-fyndat idag

Jag gjorde ett snabb-besök på loppiset BRON, där det brukar kosta 50:- för en kasse,
oavsett vad den innehåller (:D) 
Samma pris idag...
 
2 påslakan från tidigt 70-tal i superkvalitet. Inte var väl färgen så intensiv som den en gång varit,
men 10:- styck var de värda! (lite roligt för vi hade dessa påslakan när jag var barn)
 
7 stycken finfina örngott, 20:- för alla
 
Nu kommer bonader och dukar, 10:- för alla...
 
Bonad med tupp M.Buhler
 
Bonad med barn SASSI
 
Julbonad BOWA (tror jag att det står, rätta mig gärna om det är fel)
 
En lila duk i linne, tablettstorlek M:Buhler
 
Färgerna blev inte helt rätt här, ljusblå, turkos, gul och svart är denna duk i tablettstorlek,
verkar vara i viscose, rätt häftig (mamma tyckte den vas as-ful!).
 
Nu ska jag göra ett nytt försök i "selma"-tävlingen med dukarna och bonaderna
(koppen jag tänkte använda till tävlingen, tror jag inte hörde ihop med fatet)
 

Kommentarer

  • Lybtar säger:

    Vet du ngt mer om BOWA, har också dukar med den "stäpeln".
    Väldigt mycket fina textiler:)

    Svar: Nej, jag kan ingenting om sådan tryckt textil, blir bara glad om det står en signatur :)
    Loppis Entusiasten

    2012-10-02 | 18:10:17
  • Lybtar säger:

    Ursäkta stavningen. Ammar samtidigt :)

    Svar: :D
    Loppis Entusiasten

    2012-10-02 | 18:10:57
  • Rose-Marie säger:

    Grattis till ännu en massa fina fynd!
    Bonader vet jag börjar bli eftertraktade nu, speciellt om de är signerade.
    Jättefina örngott också. Brukar vara härlig kvalitet på de här lite äldre. Gott att sova på!

    Svar: Mamma berättade att påslakanen kostade över 100:- styck när de köpte sina i början på 70-talet, väldigt dyrt då, så det är superfin kvalitet, jättemjuka!
    Loppis Entusiasten

    2012-10-02 | 19:27:32
  • Licette säger:

    Vilka fina fynd! :) de gamla örngotten var ett riktigt klipp, här kostar de 45 kr stycket på vissa ställen!

    Svar: Ja, på mitt lördagsloppis brukar de ta 10:- för alla örngott. För de fina gamla tycker jag att det är rätt bra pris, brukar köpa där när jag hittar sådana, för nyare slitna och fula skulle det räcka med 5:-. Idag på "BRON" blev det nästan oförskämt billigt, ca 3:- styck, väldigt fint skick också :)
    Loppis Entusiasten

    2012-10-02 | 23:14:06
    Bloggadress: http://Vintagerose.webblogg.se

Kommentera inlägget här: