Loppis Entusiasten

Loppisbroderi

Ett loppisbroderi som jag hittade i mina tyg-gömmor.
 
Det hade suttit i en "flexi-ram" (en slags rund gummiram som man spänner runt broderier).
Synd nog hade de både klippt och kladdat med lim, det behöver man inte göra egentligen.
Nackdelen med flexiramar är att broderiet efter ett tag kan bli lortigt, så var det med den här.
 
Jag gillar förresten inte utseendet på sådana ramar heller, men smaken är som baken...
 
Jag tog istället en loppisram och gjorde en rund pas partout med loppistyg,
för att dölja de trasiga kanterna och limmet som inte gick att ta bort.
 
Tittar man noga kan man se att jag misslyckades med att få tyget riktigt tråd-rakt, så...
...var noga med att få tyget trådrakt när ni gör pas partouter :)

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Vilket fint broderi och vad fin tavlan blev!

    Svar: Ja, det vore synd om så söta katter bara ska ligga och skräpa :)
    Loppis Entusiasten

    2012-09-24 | 15:56:07

Kommentera inlägget här: