Loppis Entusiasten

liddle kiddles

När jag bläddrade i Kalle Anka tidningarna från 60-talet som jag köpte på loppis,
så fanns det en hel del roliga annonser om leksaker.
Det var 2 sidor som fick mig att fundera...
 
...hade jag inte sett sådana...?
 
Jodå! I en "skrotpåse"i garderoben fanns det 2 stycken lortiga :)
 
Efter lite "fix" såg de ok ut.
Eftersom det är samma firma som gör Barbie, Mattel,
så kommer de att ha en given plats i mitt Barbieskåp,
de är förresten väldigt lika andra dockor som hör till den gamla Barbiefamiljen, 
som heter Tutti, Todd och Carla (tror jag att det var).
Klänningarna som jag bara snodde ihop av lite band,
fick väl inte den allra bästa passformen,
men det finns begränsningar på hur smått man vill pilla med :)
 
 
Nu till något helt annat...
Jag brukar aldrig vara med på utlottningar på bloggar, men,
jag följer en trevlig loppisblogg som heter 50 år för sent,
hon hade nu utlottning av solöga och Pärlan-ljuslyktor i gult,
det måste jag ju bara vara med och tävla om!
 
Jag har tidigare talat om hur jag lyckades vinna 2 auktioner samtidigt,
med orange/röda solöga-lyktor, så att jag nu har 5 stycken likadana!
Det skulle ju faktiskt vara roligare med lite olika färger :)
Om någon skulle ha andra färger och vill byta 2 lyktor med mig ,
vilka färger som helst (inte ofärgade bara)
så är det bara att höra av sig!
 
Visst är de fina Solöga, Tyko Axelsson, Reijmyre.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag har en sån där docka!!!! Alltid trott den var nåt italienskt krims-krams. Fick den av min farmors syster när jag var mindre. Den hängde på en kökslucka i deras sommarstuga. Nu ska hag ta fram den och jämföra med bilden. Undra vilken Locket jag har?

    2013-04-10 | 16:07:52
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com
  • Anta S säger:

    "Gör-om-mig"-stundens resultat: Två små söta dockor.

    2013-04-10 | 23:40:55
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Tanten på auktion säger:

    Så duktig du är, de såg verkligen bedrövliga ut före förvandlingen. Bra jobbat!

    2013-04-11 | 09:31:36
    Bloggadress: http://tantenpaauktion.blogspot.se

Kommentera inlägget här: