Loppis Entusiasten

Mest ljusstakar idag...

Jag måste erkänna att den rätta loppislusten faktiskt inte riktigt vill infinna sig nu.
Det är fullt upp med att gå igenom alla saker efter min sambos pappa.
Det är prylar överallt här hemma. Saker som vi ska spara eller ta till loppis.
Trots att en del saker är riktigt fina så är det ju inte med glädje man går igenom allt,
nej, det känns mest bara sorgligt. Alla som tagit hand om ett dödsbo vet vad jag menar.
Att sticka till loppis och släpa hem ännu mer är ju egentligen bara tokigt,
man får ju inte ens plats med de andra prylarna.
 
Jag hasade mig i alla fall iväg, tänkte att jag BARA ska köpa det jag verkligen vill ha.
Jag kom nog hem med lika mycket som vanligt i alla fall.
 
En ganska stor tavla föreställande en Mexikan, målad på svart sammet,
lite ovanligt motiv tror jag för den här typen av tavla,
för 40:- kunde jag ju inte låta den stå kvar.
 
Ett gammalt paraply för 10:- kan man ju inte heller lämna :)
 
Sedan börjar det nästan bli följetång med alla ljusstakar jag har släpat hem i år...
 
...men vad gör man när Iittala "Festivo" ljusstakar kostar 10:-,
 Ann Wärffs "Snowball" kostar 20:-
och en snygg grön Eneryda kostar 10:-
och...
...en 4-armad i mässing kostar 20:-,
de 2 i mitten, 20:- styck
och den höga snygga kostade 10:-
 
Jag skyller på dem på loppiset att jag släpar hem för mycket,
det är för billigt :)
 
Den 4-armade ljusstaken var lackad, ganska ful och fläckig,
så den ska få en ättiks-behandling.
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: