Loppis Entusiasten

bara lite...

Det blev ganska återhållsam loppisshopping idag.
Skönt att inte släpa hem för mycket jämt :)
 
En över 700gr tung mässingsljusstake märkt BCA ESKILSTUNA MÖNSTERS. NR 4973
Jag tror att dessa ska vara i ett set om tre med olika höjd
 
(Tillägg: jag har fått reda på att denna är en orkidevas som kan användas som ljusstake,
finns bara i denna storlek och designen är av KEY, K-E Ytterberg Strängnäs)
 
 
Ett textiltryck med "Flickan från Backafall" i en av de fulaste ramarna jag vet,
IKEA, furu, 80-tal med repig plastskiva. 10:-
 
Jag köper sällan saker i blått,
men de här små skålarna var grymt snygga!
En blågrå färg som jag verkligen gillade!
 
Lite underlig fot med ett "konat" hål.
Vem kan låta dessa stå kvar för 5:- styck!
 
Hoppas att alla har en lika fin solig lördag som vi har!
 
 
 

Kommentarer

  • Retrolux säger:

    Jag har en flickan från Backafall med blå bakgrund. Är det något du vill ha? Du kan få den i så fall.

    Svar: Jag vet att det ska finnas andra färger, har dock inte sett dem. Jag har sålt den redan :) Säkert kan det vara snyggt att ha en sådan tavla om man samlar på keramikflickorna, någon sådan har jag dock inte lyckats hitta. :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-13 | 13:20:19
    Bloggadress: http://www.retrolux.blogg.se

Kommentera inlägget här: