Loppis Entusiasten

Dagens shopping

Det var fullt upp med att cykla mellan olika loppisar idag :)
 
På En Hjälpande Hand köpte jag bara en stor turkos vas för 40:-
Den kändes "bra", men jag vet ännu inte vad det är för glasbruk som gjort denna.
 
Till en loppis på en bakgård kom jag rätt sent så inte mycket kul fanns kvar,
men det köptes ännu en teakskål och en plåtburk, 20:- styck
 
Sedan fick jag ännu en påse med saker av Birgitta :D
 
Från vänster: en fågel från ryska LOMONOSOV, snowball-ljuslykta, en modern ängel,
2 små keramikbarn, en ljuslykta i järn och blått glas.
De 2 små tomtarna från Rolf Berg Torshälla lade svärmor beslag på direkt!
Damen i bakgrunden var i fint gammalt porslin, hon hade tappat sitt paraply med träskaft,
men det ska nog gå att få fast igen. De 2 bägarna är nog någon souvenir från Tyskland.
 
 
Jag fyndade också 2 lite dyrare och större saker i ett garageloppis,
som jag är väldigt nöjd med, men de visar jag imorgon :D
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: