Loppis Entusiasten

loppisleksaker

Idag var vi till Västerås en sväng så det blev ett besök på Brödet & Fiskarna.
Jag hittade inte så mycket intressant, men det blev lite leksaker i alla fall.
 
En Kåldocka (Cabagge Patch Kids) för 25:-.
Den här var rätt ny, 2004.
Egentligen gillar jag inte de här något speciellt,
men det finns de som samlar på just dessa kåldockor,
så den ska få ett bättre öde än att ligga i en låda med lortiga, noppriga kläder och rufsigt hår.
 
Det är inte så länge sedan jag hittade en sådan här Ratti-docka,
men den var ännu mer rödhårig. De här 60-talarna gillar jag däremot, jättegulliga :)
(De är specifika flickor och pojkar, men har likadant ansikte och hår,
Jag har nog alla hårfärger av den här modellen tror jag ) 25:-
 
3 stycken My Little Pony i en påse för 25:-
 
Det här är en träfigur som man använder som modell när man ritar/målar.
De rackarna brukar vara rätt dyra nya. 25:-, för den här.
De används ofta som inredningsdetalj också.
Jag ska nog hitta på något med denna, göra den lite annorlunda, jag får se :)
 
Sist ut 2 barntallrikar i allra finaste melamim (stavning?).
Jag köpte nyligen ett sådan här set nytt på Cervera till en liten söt släkting,
de är också ganska dyra. (finns i set med tallrik, mugg och skål på Cervera)
 
Nu hoppas jag att jag har rätt,
att mitt favoritloppis öppnar imorgon efter semesterstängningen,
så får jag förhoppningsvis lite fynd att visa i morgon också :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Laman säger:

    Hej!
    Jag ville ta mig tillfället i akt och berätta lite om dina My Little Pony.

    Den lila är en Fakie(Den är oäkta), men har samma mold(Form), som de äkta Baby Ponies hade.

    Den rosa med vingar(Hon heter Wave Runner), hon kan du ställa ute i solen och då blir den vita slingan lila. TVÄTTA EJ UNDER VATTEN!!!

    Babyn(Baby Tic Tac Toe). Hon har en mamma i samma utförande, fast med "Kristall" ögon.

    Ja, för 25 Kr. Its a deal!!

    Babyn i tidigare inlägg, heter nog Baby Sniffles, tror jag, eller Baby Mittens...Hade en likadan tvilling i alla fall ^_^

    God Jul!!
    P.S. Jag följer dig på Blogin...

    2013-12-23 | 13:49:52
    Bloggadress: http://www.mylittlevintagememories.blogspot.se

Kommentera inlägget här: