Loppis Entusiasten

mini växthus

Jag sade igår att stora glasvaser var så användbara,
jag kan visa ett exempel.
 
När man tar små blomsticklingar,
kan man plantera i kruka direkt sedan ställa en sådan rymlig vas upp och ned ovanpå.
Det går ju förstås lika bra med t.ex. en stor gurkburk :)
 
Det blir som ett litet drivhus och lite snyggare än en plastpåse.
Rötter brukar komma fort,
men man måste ta av den en liten då och då och lufta,
annars blir det för hög luftfuktighet,
då kan rötter börja växa ut i luften ungefär som på orkidéer.
Jag brukar passa på och blåsa lite på den också :)
 
Nu vet jag inte om just det här blir till något,
det är lite fel årstid och jag har bara skurit av sidoskott på en Clivia (tror jag den heter?)
jag har aldrig provat att göra så, vi får se om de överlever :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: