Loppis Entusiasten

sista lördagsloppiset för i år

Ja, nu blir det Julstängt ett tag på mitt favoritloppis En Hjälpand Hand,
men idag blev det 2 loppisbesök, för äldsta dottern och jag tog en sväng till Västerås också.
 
Jag köpte lite hemma först...
 
 
En fiskarfru i helt olaserad lera hade stått och sett ledsen ut i flera månader,
så idag fick hon följa med hem. Omärkt, 10:-
 
 
Den lustiga clownen såg långt ifrån ledsen ut, snarare "glad i hatten" :)
Jag kan nog med all säkerhet säga att det är 70-tal
En rengöring behövs dock. 10:- var billigt :)
 
 
Sedan är det ju det här med nyfikenheten som gör att man köper vissa saker...
Någon slags tung vas, försilvrad med ett lacklager på. Märkt GAB
(...tänk om... det är silver...måste nog ta den i alla fall...)
Jag gav 50:-, tror knappt den var värd det :)
(det svarta är bara konstiga skuggor)
 
Sedan bar det iväg till västerås på loppis i Växhuset.
Där träffade vi Anna som har bloggen Retrolux och hennes mamma som hade bord där,
alltid så kul att träffas :)
 
På många av borden var det rena antikaffärs-priser,
men jag shoppade i alla fall :)
 
 
Anna hade upptäckt en FEJ-björn som jag samlar på.
Trots mina vana loppis-ögon hade jag missat den, det var rätt trångt framför borden.
Egentligen var det rejält överpris, 70:-,
men vad gör man när man bara MÅSTE ha den?
Nu har jag snart 5 stycken av dessa, inväntar en vit med posten, sedan ska jag visa de andra :)
 
 
Ett snyggt konstglasblock, Målerås, fick jag ge 200:- för,
men de brukar vara bra mycket dyrare.
 
När dottern och jag skulle svänga in till shoppingcentret pajar växelspaken på bilen?
Det går inte alls att växla! Vi lyckades i alla fall parkera bilen.
 
Hennes sambo fick komma som en räddande ängel :)
 
Vi hann i alla fall kolla runt lite på kläder,
men som vanligt kom jag hem med bara loppisfynd.
Inga kläder.
Alldeles som det brukar vara alltså :)
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lenaelisabeth säger:

    Nästa gång går du med mig och shoppar kläder, jag tror nog vi ska kunna hitta nåt åt dig då :-)

    Svar: Jag funderar på att, som Lena Philipsson säger, börja "sy mina egna kläder" :) Jag är ett helt hopplöst fall :)
    Loppis Entusiasten

    2013-12-14 | 22:23:03
  • Rose-Marie säger:

    Roliga fynd igen!
    Vasen är en GAB Gense, har en likadan.

    Svar: Tack Rose-Marie! Jag funderar på att göra en ättikstvätt på lacken, den är så ful, har din lack behållits fin?
    Loppis Entusiasten

    2013-12-15 | 08:44:24
  • Rose-Marie säger:

    Ska rota fram den och titta. Den är nerpackad någon stans.

    2013-12-15 | 14:16:09
  • lopplisa säger:

    Ha ha ha.. vilken clown!! Ja, det har nog blivit en hel del partajande!!!

    2013-12-16 | 10:05:44
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com
  • Birgitta säger:

    Vilken mysig clown :)
    På -80 talet jobbade jag på gamla Juvelerare Sundbergs som idag är Wissings Guld och känner igen den där vasen därifrån. Vet att den var väldigt kompakt i godset och säkert försilvrad utanpå och så lackad för att man inte skulle behöva putsa. Kanske försilvringen också var i så tunt lager att det inte går att putsa för mycket. Hoppas att du får den fin, du verkar ju kunna trolla med det mesta :)
    Ha en fin vecka!

    Svar: Jag tror också att silverlagret är så tunt att man inte ska putsa det, därför lackades det. Jag tror att man skulle behöva ta bort det flammiga lacklagret, putsa lätt och sedan spraylacka det igen, får fundera lite på det :)
    Loppis Entusiasten

    2013-12-16 | 11:25:33
  • form55 säger:

    Jag såg en fyrkantig värmeljusstake idag från samma serie, märkt GAB.

    2013-12-16 | 22:05:36
    Bloggadress: http://jjform55.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: